Tuesday, June 30, 2009

Kerana Dia

mcm ada yg xkena... bila apa yg aku nk wat gan izin tp disalah erti kan oleh org lain... look here insiden meletak gambar tu aku dh minta izin pada tuan tubuh tu, tp may be dia pon x perasan kot aku dh minta izin sblm nya kat dia, tp aku x kisah dan xsalah kan dia pon... sbb dia sibuk gan perkara lain yg lbh penting...

yg aku sakit ati, nape ada lak org lain yg ambik kesempatan marah2 dan antar sms2 memaki hamun bagai bila aku letak gambar tu?? kalo korang nk tau, antara aku dan org tu bkn nya ada pape pon, aku respect dia lbh dr seorg 'KAWAN'.... makanya dia ibarat 'SAHABAT' pd aku...

sbg manusia biasa, kita ttp melakukan kesilapan serta kesalahan... namun bila perlukan kepastian nape xnk tnya aku dl?? nape nk wat andai sndr?? org gila ke org2 yg sakit ati gan aku tu?? ke org2 tu ada perasaan kat dia?? ntah la aku xpasti la plak...

well, aku bole trima teguran dan permintaan tuan tubuh tu, tp terkilan gak la dihati, nape benda2 yg aku send kat dia sumer dia delete dr page dia?? aku xkata dia berlaku kasar kt aku, tp cara dia tu wat aku rasa kecil ati... 2 jer.. may be tu pon sbb salah aku gak, ntah la.... huhuhu... airmata aku dh xmampu dibendung, krn sygkan ikatan persahabatan ni, aku xnk dia salah paham.. jgn sekali2 salah ertikan apa yg terjadi...

percayalah, bila perasaan hormat tu dicalari maka bekas nya pasti terasa perit dan pedih... aku xnak tuan tubuh tu tersalah paham apatah lg merasa bkn2 terhadap aku... namun bl perbuatan kita nie x diketahui tujuan nya, maka perasaan membenci dan menjauh diri pasti terjadi... aku xnk tu terjadi... demi Allah aku xnak...

aku xnk disbbkan insiden tu buatkan kami jauh apatah lg terputus ikatan sbg 'SAHABAT', 2 pd hemat aku la... tp aku xtau apa yg tuan tubuh tu anggap aku, jika sebagai seorg 'KAWAN' pun aku trima gan lapang dada... 2 yg penting...

aku tau dia xprnh baca blog aku, tp aku hope dia faham apa yg aku mksdkan... aku hnya nk dia tau yg aku sygkan dia sbg 'SAHABAT' aku dunia akhirat... aku xnk ikatan nie terputus begitu sj... dikesempatan nie, aku minta maaf pada tuan tubuh tersbt, percayalah aku xnk ada perkara yg xelok ttg aku melingkar di otak pikiran nya... xnk xnk xnk...

wahai tuan tubuh tu, aku btl2 minta maaf dari ujung rambut smp ujung kaki... krn sbg manusia biasa aku terlps pandang perkara yg dia xsuka... namun aku xsalahkn dia krn dia adalah sebaik2 manusia yg aku prnh kenal... aku berdoa agar ikatan ni berkekalan hingga ke akhir hayat, Amin...

krn gmbr tu, aku xnk kami bermasam muka atau menjauh diri... namun jika tu pilihan tuan tubuh tu, aku redha... tp percaya la, aku mmg sygkan ikatan nie krn rasa hormat tu mengatasi segala2 nya.....

2 comments:

cutieskidies collection said...

erm hati manusia ni kak, ade mcm2 kaler....yang outih suci ade, yang hitam oun ade kak...yang penting kite tau ape yg kite buat...be strong sis...muahhhhh

Kasih Alyza said...

ya, u r rite my dear... untill this stage rasa nya akak dh bersabar tp lama mana lg akak bole bertahan, xtau laaa....

tks dear coz u always wt me. love u, muaaahhhhhh :)