Wednesday, November 12, 2008

Suatu Masa Dulu

ati aku sayu, ati aku terasa... ya terasa yg amat sgt sbb akhir2 nie byk sgt berita dan cerita Dia yg aku baca, dgr dan lihat... terlalu ramai yg menyalahkan Dia, kondem Dia atas mslh2 yg timbul samada dari Dia atau pun pihak yg lain...

xcukup citer2 panas Dia di tv, paper, internet ada lak terpampang poster2 mengenai Dia, apa nie sudah2 la 2 jgn di wt permainan lak xbaik...

sapa aku dlm idup Dia?? nape aku terasa?? usah ditanya, usah disentuh sbb perkara yg lps biarkan berlalu, perasaan aku pun dh lama mati bl dulu Dia nk kawen dan hanya memilih dr kalangan anak2 org tertentu tuk kepentingan diri Dia sj dan aku redha gan sumer tu, ya sgt2 redha demi kebahgiaan yg Dia cari...

cumanya keblkang nie, kerap benar citer Dia terpampang walau x sehebat citer kawin mawi gan ikin namun ada jer kesalahan2 serta tohmahan2 yg dilemparkan pd Dia... aku akui mmg ada dia lakukan kesalahan, nama pun manusia tentu lah xsempurna kan, cumanya jgn la smp dituduh sbg pembelot, sbg gunting dlm lipatan, sbg duri dlm daging, perosak pentadbiran negara dan perancang licik dlm menjualkan negara aku yg tercinta nie Malaysia, yg tu sumer aku xbole terima... sbb apa?? sbb terlalu kejam bunyinya...

Dia prnh singgah lam idup aku, bertahta lam ati aku mustahil la skit pun aku x terasa ati, xterkaco jiwa, xtercalar perasaan, xterguris rasa.... aku benar2 terasa, mmg terasa dan pasti ada yg akan berkata 'ptt la terasa ati psl Dia 2 dikenali secara dkt, ptt la menyebelahi Dia psl ada kisah tersendiri', demi Allah bkn sbb 2 la tp sbb kita nie sesama manusia 2 jer, ada buruk serta baiknya...

walaupun Dia dipilih sbg pemimpin, sbg role model, Dia mesti kena PERFECT 100%, kena bagus sebagus bagusnya tanpa memikirkan bahawa hanya Allah jer yg sempura... kita yg bernama manusia nie ttp ada kekurangan dan cacat celanya... 2 blum kira lg gan percalonan pemilihan Dia yg bermasalah skarang nie...

bertambah sayu bl semlm Dia kol aku, dgr sj sore dia yg sayu, ati aku terasa sebak dan menahan airmata aku dr trs gugur... sejahat mana pun Dia, xde kena mengena gan aku, skit pun xda... cuma aku sedih, sedih bl org kondem Dia, kata Dia, hina Dia semahu2nya... terlampau melampau tuduhan2 tu sumer, aku kesian kn Dia, sgt2 kesian mcm Dia xpunyai perasaan langsung...

subuh2 td aku sms Dia bgtau apa yg aku rasa dan aku sgt2 paham keadaan Dia... yg membuatkan Dia rasa tertekan, isteri tersyg jg menyalahkan Dia, septtnya dlm keadaan cam nie bg la sokongan, kuatkan semangat Dia... nie idak, ermm aku pun xpaham sbb sbg isteri, perasaan kasihan pun turut lenyap mana gan kemelut yg dihadapi Dia, isteri jg x brapa nk kisah dan peduli...

cuma sbg seseorg yg prnh menapak di ati Dia dan kini sbg sahabat Dia, aku sggp menjd pendgr yg setia, memahami kekusutan yg melanda, menyemai kekuatan dijiwa Dia, menabur benih semangat agar harapan Dia bisa pulih dr palitan itam nie agar bisa menjadi putih pd dasarnya tanpa berpaling pd kesakitan tuduhan2 ini...

walau sapa pun Dia, aku ttp percaya pd kebenaran yg berlaku, bkn niat aku nk katakan bahawa Dia benar krn pd aku Dia jg mmg salah dan ttp salah tp jgn la smp sebegini tekanan yg Dia harus hadapi dan terima...

krn apa jua alasan, Dia ttp manusia biasa yg punyai ati dan perasaan...

8 comments:

Faryal Adzrin @ Al said...

emmm mcm xknl je mamat ni..agk pelik sket..

Kasih Alyza said...

mmg la adik xkenal mamat nie sbb dh jd sejarah akak laaa :)

yani am said...

akak, yani thu spa dia ni. yani knal dia sbab dia ni ppular kan hikss

anand suresh said...

kash, i do know this guy.. someone how really want to be somebody in malaysia..

what ever happen between u and his, by gone is by gone but i respect u for ur open heart to be always with his as ur friend..

u always make all ur friends feel wonder kash, and i proud to be apart of ur friend..

Asmadi said...

kak ..siapakah dia .macam sama2 ajer adik tgk ..nanti akak citer pada adik ek ..kita kan selalu kongsi apa yg ada!

Kasih Alyza said...

2 anand : ya i know taht u know him better.. bygone is bygone and i dun want to think about that anymore coz i deserve to get better guy than him... :)

Kasih Alyza said...

2 madi : dia adalah kenangan akak hehehe...

日月神教-任我行 said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,a片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,性愛