Friday, October 17, 2008

Pari-pari

org tua2 kata pari2 tu xwujud dan sekadar mitos dlm dunia imaginasi sj, tp aku prnh melalui pengalaman bertemu dgn pari2 masa aku berusia 6 thn...

nk kata aku berada dlm dunia kanak2 yg suka berimaginasi pd usia tersebut rasanya x kot sbb slps bertemu si pari2 yg cantik tu mmg aku berada dlm alam yg nyata... meh sini aku nk citer apa yg berlaku...

pd suatu hari, abah dan mama ada belikan aku 1 bj gaun yg sgt cantik, tp syg aku x dibenarkan pakai gaun tu sehingga la mgg dpn sbb nk hadir ke 1 majlis (aku lupa dh majlis apa, huhuhu)... disbbkan gaun tu terlalu cantik dan membuatkan aku meracau angau kt gaun tu hehehe maka pg ptg siang mlm keje aku hanya buka ttp almari bj tu sj (sbb nk ambik x smp tgg sgt tmpt gantung tu tgk pun jd la hehehe) smbl merengek2 minta nk pakai gaun tu, tp x dilayan oleh mama aku, huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa smp ati mama....

sbb x dilayan mama aku, maka waktu tido aku tu aku hanya menangis sj huk huk huk sbb rasa x puas ati xbole pakai gaun tu, adegan nangis2 tu berlarutan gak la berhari2 hehehe... nak dijd kan citer sbb aku ni anak abah so aku pun pujuk2 la abah spy bg aku pakai gaun tu tp abah kata xbole nnt mama marah, alaaa apa la abah nie x sporting la sob sob...

then disbbkan rasa jauh ati gan mama, maka aku slalu berdoa sblm tido agar ada pari2 yg dtg menolong (ni sbb tgk citer cinderella byk sgt la nie muahahaha) dan nk dijdkan story, my wish come true hehehe (tetiba lak speaking london)...

masa tu aku dh tido, then tgh best2 tido tu aku rasa cam ada org dtg kejutkan aku... aku nmpk seorg ppuan yg sgt cantik dan bercahaya wajah nya dan sggh manis senyuman yg terukir dibibir, smbl dia hulur kan tangan lalu mencapai tangan aku lantas aku rasa melayang diatas awangan... tetiba pintu almari tu terbuka dgn sndr nya dh lantas gaun tu pun 'ting' berada di badan aku... sggh gembira aku rasa masa tu sbb impian tlh menjd nyata...

sok pg nya bl aku bangun, mama gan abah pelik tgk aku, aku lg la pelik nape aku tido pakai bj gaun tu?? kan semlm aku pakai bj tido huhuhu... pas tu mama siap la soal siasat aku, camner aku panjat kat almari yg tinggi tu?? aku panjat pakai apa? bertubi2 soalan mama tembak kt aku huwaaaaaa.... camner aku nk jwp sbb aku xder jawapan pd soalan mama tu...

then br aku teringat mlm td aku jmp pari2, so maknanya mmg btl la pari2 tu yg pakaikan aku gaun tu... maknanya pari2 mmg wujud kan, kalo x wujud camner aku bole jumpa pari2 kn... then aku citer kt abah gan mama yg aku jmp pari2 mlm td...

huhh korang tau apa jd?? teruk aku kena bebel gan mama sbb mama kata aku nie suka sgt tgk citer2 imaginasi tu yg smp terbawa2 dlm tido tp bl aku bgtau mama yg almari tu tinggi aku pun xbole capai mama diam, tp msh x bole terima apa yg aku bgtau...

hanya abah sj yg percaya citer aku, hanya abah sj yg sudi dgr story aku, hanya abah sj yg sggp share kenangan aku bersama pari2 tu ( tp sejauh mana abah percaya wujudnya pari2 tu aku x pasti).... namun bl aku sndr yg lalui pengalaman nie maknanya hanya aku sj yg tau smda pari2 tu ada atau tidak kan...

bkn bermakna aku taksub gan kewujudan pari2 tu, tp kuasa Allah xder sapa yg bole sangkal sbb apa sj Dia bole lakukan tuk kita... rasanya itu la moment yg paling indah dlm idup aku melalui zaman kanak2 riang aku... zaman kanak2 yg x mngkn dpt kita putar semula...

1 comment:

Anonymous said...

akak lah sbnarnya pari2 yani, thnxs ya akak. yani syang akak.