Friday, October 10, 2008

Terlerai Kasih

actually aku berbelah bg nk tulis n3 nie... bkn apa sbb mengenangkan kebahgiaan yg prnh adk aku yg sorang nie lalui, membuatkan aku terpikir sejenak mcm mana harus aku lakar kan kesedihan dijiwa dan hatinya pada masa nie...

masa aku terima pesanan ringkas dari adik aku nie, aku msh berada di europe... terkejut bkn kepalang bl dia bgtau yg hubungan cinta dia dah terlerai.... hubungan kasih itu x sempat nk disuburkan lg dgn ikatan pertunangan yg ptt nya berlangsung pd nov ini...

aku btl2 terkejut, rasa sedih mengenangkan kisah putus cinta yg trajis nie... (maaf aku xdpt tuliskan disini atas sbb apa mereka berpisah, biarlah aku simpan sndr)... walaupun kata adik aku tu dia ok, dia kuat, tp aku tau dia x la sekuat mana utk hadapi situasi nie... hati seorang perempuan mmg mcm tu bila terluka...

rasa cinta yg disemai selama 2 thn akhirnya layu berkubur sepi... hati yg berbunga riang tuk bertunang telah mematahkan hati adik aku yg sorang nie... dugaan yg dtg x ada sapa yg tau...

nie lah yg dinamakan jodoh... telah tersurat yg antara mereka berdua bknnya diciptakan tuk bersama, mengharungi badai asmara yg bergelora, memadu kasih dialam berumahtangga... bak kata pepatah 'Bercinta x semestinya Bersatu'... namun bkn mudah nk lpskan segala kenangan terindah yg tercipta disaat bersama...

apapun setiap yg terjadi pasti ada hikmah disebaliknya, hanya Allah sj yg tau apa yg terbaik buat kita kn... kita kena terima dgn hati yg terbuka serta berlapang dada... insya Allah akan dipertemukan dgn seorang Lelaki yg baik sbg teman idup...

buat Ayot, akak dan lain2 sentiasa mendoakan yg terbaik buat diri adk... biarkan kesedihan ini berlalu krn Cinta pd manusia akan hadir dan pergi bila2 masa sj, tp Cinta pd Allah ttp kekal abadi selamanya....

walau bibir mengukir senyum, hati menangis x siapa yg tau...

No comments: